Ieskandinot Stradiņa slimnīcas 115. jubilejas gadu, no 10. februāra Stradiņa slimnīcā uzsākta “paldies” kampaņa. Tās mērķis ir veicināt cilvēcību ārstniecības personāla un pacientu vidū. Kampaņas laikā ikvienam pieejamas īpašas “paldies” kartītes, kurās var ierakstīt savu pateicību kolēģim, speciālistam, pacientam vai jebkuram citam, kuram nozīmīgi atgādināt par viņa labo darbu. Kā šī kampaņa darbosies un kāpēc tā nepieciešama, stāsta Stradiņa slimnīcas Sirds ķirurģijas centra vadītājs Prof. Pēteris Stradiņš un Pacientu pieredzes eksperte Vita Šteina.
Stradiņa slimnīcas Sirds ķirurģijas centra vadītājs Pēteris Stradiņš norādīja, ka viens no kampaņas mērķiem ir atjaunot saskarsmi ar pacientu. “Dot emocionālo atbalstu. Mēs darām milzīgas lietas, bet vienlaikus ne vienmēr pacienti to spēj novērtēt,” atzīst Strautiņš. Viņš arī piebilst, ka mūsdienu medicīna ir ļoti balstīta tehnoloģijās. Saskarsme ar pašu pacientu kļūst aizvien mazāka, iespējams, virspusējāka, jo ārsti pamatā balstās uz izmeklējumu datiem un tehnoloģijām. “Ir šis iztrūkstošais posms starp pacientu un ārstu. Es domāju, īpaši, piemēram, sirds ķirurģija, kas, nenoliedzami, ir tāda ļoti tehnoloģi riska nozare un kurā strādā arī ļoti daudz cilvēku, ir speciālisti, kas varbūt ar pacientu vispār nesaskaras. Arī viņiem ir ārkārtīgi svarīgi saņemt šo pateicību, šo paldies. Tas ir ļoti būtiski visai komandai būt iekšā un būt komunikācijā pacientu," izceļ Prof. Stradiņš.
Vērtējot līdzšinējo pieredzi, par kuru pacienti ir komunicējuši, Stradiņa slimnīcas Pacientu pieredzes eksperte Vita Šeina, norādīja, ka Latvija ir daudz darījusi, lai apzinātu pacientu problēmjautājumus. “Mēs, Latvijā esam malači. Mums ir izveidota nacionālā pacientu pieredzes aptauja, kas ir balstīta uz starptautiskiem standartiem,” intervijā atklāja Šteina. “Eiropā nevienā valstī nacionālā mērogā tā vēl nav ieviesta.” Šobrīd apmēram 40% slimnīcu jau ir ieviesušas pacientu pieredzes aptauju. Jautājumi tiek uzdoti pēc identiskas metodoloģijas, lai pēc tam datus varētu salīdzināt ar citām pasaules klīnikām.
“Stradiņa slimnīcā pacienti visaugstāk ir novērtējuši divas kategorijas. Tā ir cieņpilna attieksme un informācijas skaidrība izrakstīšanas dienā. Pacienti zina, kas viņiem pēc izrakstīšanas ir jādara. Joma, kas Latvijā ir jāuzlabo, ir identitātes pārbaude pacientiem. Es aicinātu ikvienu skatītāju arī pašiem pārliecināties, pirms viņiem ievada medikamentus slimnīcā, pirms ved uz procedūrām, lai viņi ir droši -, ka identitāte ir pārbaudīta," saka Vita Šteina.
Šteina arī atgādināja, ka Latvijā ir ieviests jaunums kopš pērnā jūlija. Toreiz tika veikti grozījumi Pacientu tiesību likumā, un tika noteikts, ka mediķim ir jāiepazīstina sevi ar pacientu, nosaucot savu vārdu, uzvārdu un specialitāti. “Šī ir arī joma, kur mums ir gaužām bēdīgi rezultāti. Iepazīstināšanu īsteno katrs otrais mediķis. Līdz ar to arī šo jomu mēs gribētu veicināt Latvijā,” sacīja Vita Šteina.
“Paldies kampaņas” ietvaros ikvienam pacientam Stradiņa slimnīcā pieejamas īpašas kartītes. Tajās var ierakstīt pateicību kolēģim, speciālistam, pacientam vai jebkuram citam, kuram ir nozīmīgi atgādināt par viņa labo darbu. Pirmās kartītes jau palaistas un saņemta milzīga pacientu atsaucība. Kampaņa tiek īstenota, lai turpinātu uzlabot pacientu un viņu tuvinieku pieredzi, uzturoties un saņemot pakalpojumus Stradiņa slimnīcā. Ar šo kampaņu Stradiņa slimnīca sāk ieviest nule izstrādāto Cilvēkpieredzes stratēģiju un uzlabojumu plānu turpmākajiem pieciem gadiem.
Jaunās stratēģijas īstenošanā tiks iesaistīti gandrīz visi slimnīcas darbinieki, un īpašas aktivitātes stratēģijā būs veltītas arī darbinieku pieredzes pilnveidošanai.