Iecienītākais cepumu zīmols “Selga” 10. maijā svinīgā pasākumā Paula Stradiņa Klīniskās universitātes slimnīcai pasniedza akcijā “Par īstu bērnību” sagādāto jaundzimušo “kūlingu” jeb hipotermijas iekārtu. Akcijas pārstāvji izsaka pateicību visiem Latvijas iedzīvotājiem, kuri iesaistījās un atbalstīja kampaņu, lai palīdzētu komplicētās dzemdībās dzimušajiem mazuļiem un viņu vecākiem nākotnē.
Ivita Skudiķe, “Orkla Confectionery & Snacks Latvija” zīmola “Selga” vadītāja, uzsver: ”Sasniegt akcijas mērķi ir izdevies, pateicoties atsaucīgajai un līdzcietīgajai Latvijas sabiedrībai. Ikviens akcijas “Par īstu bērnību” dalībnieks var būt gandarīts par paveikto, jo jau ceturto gadu pēc kārtas mums kopīgi ir izdevies palīdzēt tiem, kam tas ir ļoti nepieciešams. Šogad iedzīvotāju aktivitāte bija liela – “Selga” cepumi īpašajā akcijas paciņā no veikalu plauktiem pazuda ievērojamā ātrumā. Šis gads bija mums ļoti nozīmīgs, jo ne tikai atzīmējām ceturto gadadienu akcijai, bet arī zīmola “Selga” 60 gadu jubileju.”
Stradiņa slimnīcas Perinatālajā centrā gandrīz 50% dzemdību ir ar paaugstinātu risku mātes saslimšanas dēļ vai ar grūtniecību saistītu sarežģījumu dēļ. Hipotermijas iekārtas pieejamība slimnīcā palielina mūsu pašu mazāko pacientu drošību un dod lielāku pārliecību ārstiem, ka varam palīdzēt īpaši sarežģītās situācijās, piemēram, akūtas hipoksijas gadījumos, kad dzemdību laikā daļēji vai pilnībā tiek pārtraukta skābekļa piegāde jaundzimušā smadzenēm.
Dr. Dina Apele-Freimane, Paula Stradiņa Klīniskās universitātes slimnīcas Jaundzimušo intensīvās terapijas un aprūpes nodaļas vadītāja pienākumu izpildītāja, skaidro: “Ar šīs iekārtas palīdzību ir iespējams nodrošināt tā saucamo vadāmo hipotermiju jeb jaundzimušā atvēsināšanu, uzsākot to 6 stundu laikā pēc dzimšanas un uzturot konstantu pazeminātu ķermeņa temperatūru aptuveni 33,5 grādu robežās turpmākās 72 stundas. Ir pierādīts, ka šī metode par 50% samazina konstatējamu smadzeņu bojājumu risku nākotnē. Tas ir būtisks solis veiksmīgai mazuļa tālākajai attīstībai un mums svarīgi ir palīdzēt un būt gataviem ikvienā šādā situācijā – vai tas būtu viens mazulis mēnesī vai trīs mazuļi nedēļā.”
Zīmola “Selga” sociālā kampaņa “Par īstu bērnību” norisinājās no 21.marta līdz 30.aprīlim. Kampaņas mērķis cauri gadiem ir palīdzēt un vairot labo, sadarbībā ar iedzīvotājiem sniegt atbalstu jaundzimušajiem un viņu vecākiem. Šogad no katras pārdotās “Selga” cepumu paci-ņas 1 eiro cents tika ziedots nepieciešamās "kūlinga" jeb atvēsināšanas iekārtas iegādei.
No kreisās: Paula Stradiņa Klīnikās universitātes slimnīcas Jaundzimušo intensīvās terapijas un aprūpes nodaļas vadītāja pienākumu izpildītāja Dina Apele-Freimane, “Orkla Confectionery&Snacks Latvija” zīmola “Selga" vadītāja Ivita Skudiķe, Paula Stradiņa Klīniskās universitātes slimnīcas Attīstības biedrības vadītājs profesors Dainis Krieviņš, Paula Stradiņa Klīnikās universitātes slimnīcas Sievietes un bērna veselības klīnikas vadītaja Maira Jansone
Hipotermijas iekārta
No kreisās: Paula Stradiņa Klīniskās universitātes slimnīcas Sievietes un bērna veselības klīnikas vadītaja Maira Jansone, Paula Stradiņa Klīniskās universitātes slimnīcas Jaundzimušo intensīvās terapijas un aprūpes nodaļas vadītāja pienākumu izpildītāja Dina Apele-Freimane, “Orkla Confectionery&Snacks Latvija” zīmola “Selga" vadītāja Ivita Skudiķe